.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر:
همه آحاد مردم باید در مدیریت ‌حفظ انفال کوشا باشند / ضرورت مشارکت مردم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری
شمال نیوز: سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر در نشست خبری بمناسبت هفته منابع طبیعی بیان داشت :هر وقت اقتصاد دچار مشکل در پی آن جنگل‌ها نیز دچار چالش شده است.

به گزارش شمال نیوز،  مهرداد خزایی ، تصریح کرد : همه آحاد مردم باید در مدیریتت و حفظ انفال کوشا باشند.

 

وی افزود:به رونمایی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت توسط رئیس جمهوری اشاره و اضافه کرد: کشور ما مستعد و پهناور است و در هر بخشی از آن یک استعداد بی نظیر و ویژه وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به شکل گیری دو کنوانسیون تغییرات آب و هوایی و تنوع زیستی گفت: تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گازکربنیک است که سالانه ۶۴۲ میلیون تن کربن در کشور ما تولید می‌شود و پوشش‌های گیاهی بزرگترین ترسیب کننده کربن به شمار می‌رود.

 

خزایی همکاری دهیاران، شوراها، مدارس و بخش‌های مختلف را برای افزایش پوشش گیاهی لازم دانست و گفت: در این راستا بسیاری از مناطق مستعد درختکاری در استان شناسایی شده است.

 

سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اشاره به وجود شش نهالستان در منطقه گفت: متأسفانه این نهالستان‌های به فراموشی سپرده شد و تمام تلاش را به کار بستیم تا بتوانیم از ظرفیت این نهالستان‌ها بهره گیری کنیم.

 

وی ادامه داد: نهالستان کلاردشت پنج هکتار وسعت دارد که تمام آن به زیرکشت می‌رود و امیدواریم تولید نهال پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.

 

ضرورت مشارکت مردم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

 

وی با اظهار اینکه سال‌های گذشته اعتبارات زیادی برای حوزه آبخیزداری صرف شد، افزود: کارهای آبخیزداری باد از بالادست و با مشارکت مردمی صورت گیرد و این مشارکت سبب می‌شود هزینه‌ها برای افزایش پوشش گیاهی و حفاظت کاهش یابد.

 

خزایی تقویت آموزش و ترویج را مسئله مهم و ضروری بیان کرد و گفت: باید افراد مشارکت کننده دربخش فنی نیز و ترویجی نیز مهارت‌های لازم را فراگیرند.

 

سرپرست منابع طبیعی مازندران- نوشهر با اشاره به واگذاری پارک ۲۰ هکتاری چالدره اظهار داشت: این پارک دارای مدیریت است.

 

 

خزایی با اشاره به طرح تنفس جنگل و مدیریت پایدار گفت: با اجرای این طرح از سال ۹۶ به بعد بهره برداری از عرصه‌ها ممنوع شد و در حاضر بیش از ۳۹۰ نیروی در عرصه‌های جنگلی کار حفاظت را انجام می‌دهند.

 

وی یادآور شد: مدیریت پایدار دارای چندبخش است و مطالعات اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌های تحت پوشش منابع طبیعی غرب استان در دست اقدام و تهیه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.